ΓΓΚ (Αρχική) Νέα-Εκδηλώσεις

Νέα και Εκδηλώσεις της Γενικής Διεύθυνσης

Διοικητικές κυρώσεις που επιβλήθηκαν σε Εταιρείες Ενημέρωσης Οφειλετών

Εκτύπωση

Η  Γενική Γραμματεία Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή ανακοινώνει τις διοικητικές κυρώσεις που επιβλήθηκαν σε Εταιρείες Ενημέρωσης Οφειλετών κατά τη διάρκεια του πρώτου εξαμήνου του 2018, με βάση τις διατάξεις του ν. 3758/2009. Συνολικά έχουν επιβληθεί 21 διοικητικές κυρώσεις συνολικού ύψους 160.500 ευρώ. Διάβασε περισσότερα

 
 

Κοινή Υπουργική Απόφαση 64560/15-6-2018

Εκτύπωση

Δημοσιεύθηκε στο ΦΕΚ Β’ 2280/15.6.2018 η με αριθμ. 64560/15.6.2018 Κ.Υ.Α με την οποία τροποποιήθηκε η με αριθμ. 7534/2015 απόφαση των Υπουργών Οικονομίας, Υποδομών, Ναυτιλίας και Τουρισμού, Δικαιοσύνης, Διαφάνειας και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων, Οικονομικών και Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης (Β’ 1794). 

 

Τι ισχύει για τις υπηρεσίες πληρωμών που παρέχονται στην Ελλάδα

Εκτύπωση

Με τον νόμο 4537/2018 ενσωματώνεται στην ελληνική νομοθεσία η Οδηγία 2015/2366/ΕΕ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβούλιου της 25ης Νοεμβρίου 2015 (ΕΕ L 271), σχετικά με υπηρεσίες πληρωμών στην εσωτερική αγορά. Με τον νόμο αυτό, θεσπίζονται κανόνες με τους οποίους διακρίνονται οι κατηγορίες παρόχων υπηρεσιών πληρωμών καθώς και κανόνες που αφορούν: α) τη διαφάνεια των όρων και τις απαιτήσεις ενημέρωσης σχετικά με τις υπηρεσίες πληρωμών και β) τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις που αντιστοιχούν τόσο στους χρήστες υπηρεσιών πληρωμών όσο και στους παρόχους υπηρεσιών πληρωμών όσον αφορά την παροχή υπηρεσιών πληρωμών ως τακτική απασχόληση ή επιχειρηματική δραστηριότητα.

 

Μήπως ξοδεύεις πολλά στο ρεύμα; Εξοικονόμησε για σένα!

Εκτύπωση

Ενημερωτική καμπάνια της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την εξοικονόμηση ενέργειας.

Η καμπάνια ξεκίνησε στις 23 Μαΐου από το Φάληρο, με τα επίσημα εγκαίνια του Roadshow για την εξοικονόμηση ενέργειας. Πρόκειται για μία ειδικά διαμορφωμένη κατασκευή, όπου οι επισκέπτες εξερευνώντας τα διαφορετικά δωμάτια ενός σπιτιού μέσω του πρωτότυπου διαδραστικού «τοίχου», θα μπορούν να βρουν απλές, χρηστικές συμβουλές για εξοικονόμηση ενέργειας στα νοικοκυριά τους. Παράλληλα, θα υπάρχουν εκπαιδευτικές και ψυχαγωγικές δράσεις για παιδιά και για όλη την οικογένεια. Το «διαδραστικό σπίτι» θα είναι ανοιχτό για το κοινό στο Παλαιό Φάληρο (Πάρκο Φλοίσβου, 23 – 27 Μαΐου) και στην Θεσσαλονίκη (Πλατεία Αριστοτέλους, 30 Μαΐου – 3 Ιουνίου).

Η καμπάνια πραγματοποιείται με τη συνεργασία του Δήμου Παλαιού Φαλήρου, του Δήμου Θεσσαλονίκης, του Κέντρου Ανανεώσιμων Πηγών & Εξοικονόμησης Ενέργειας (ΚΑΠΕ), της Γ.Γ. Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή του Υπουργείου Οικονομίας & Ανάπτυξης, του Δήμου Αθηναίων, της ΠΟΜΙΔΑ, των Ενώσεων Καταναλωτών ΕΚΠΟΙΖΩ, ΒΙΟΖΩ και ΚΕ.Π.ΚΑ και της Ελληνογαλλικής Σχολής Jeanne D’Arc και θα διαρκέσει έως το τέλος του έτους. Το Roadshow έχει ήδη επισκεφθεί την Τσεχία και τη Ρουμανία, ενώ μετά την Ελλάδα θα συνεχίσει και στην Πορτογαλία.

Δείτε το σχετικό δελτίο τύπου. Για στοιχεία που αφορούν στην κατανάλωση ενέργειας στην Ελλάδα διάβασε περισσότερα εδώ.

Επίσης επισκεφθείτε το Website:www.energysavingsteam.eu και Twitter:#energysavingsteam

 

 

Ημερίδα-Εκδήλωση για τον γενικό κανονισμό προστασίας δεδομένων-ηλεκτρονικό εμπόριο.

Εκτύπωση
Την Πέμπτη 24 Μαΐου 2018 και ώρα 11.00 π.μ., στην αίθουσα 611 του κτιρίου του Υπουργείου Οικονομίας και Ανάπτυξης, Πλατεία Κάνιγγος, θα πραγματοποιηθεί ημερίδα-εκδήλωση για τον γενικό κανονισμό προστασίας δεδομένων-ηλεκτρονικό εμπόριο σχετικά με τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις που απορρέουν από την εφαρμογή του νέου κανονισμού για προμηθευτές και καταναλωτές.
 

Αγοράζοντας τηλεπικοινωνιακές υπηρεσίες: Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή και οι Αρμόδιες Αρχές προστασίας των καταναλωτών αποκαλύπτουν παραπλανητικές πρακτικές.

Εκτύπωση

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή στις 18 Μαΐου 2018 εξέδωσε δελτίο τύπου με τα αποτελέσματα του πανευρωπαϊκού ελέγχου ιστοσελίδων (sweeps), που διενεργήθηκαν σε 207 ιστοσελίδες εταιρειών που παρέχουν υπηρεσίες τηλεπικοινωνιών, όπως σταθερή και κινητή τηλεφωνία, πρόσβαση στο διαδίκτυο, υπηρεσίες μετάδοσης ήχου και βίντεο. Από τα sweeps προέκυψε ότι 163 από αυτές τις ιστοσελίδες ενδέχεται να παραβιάζουν το δίκαιο της Ε.Ε. για τους καταναλωτές. Στο Sweep 2017 συμμετείχε και η χώρα μας στο πλαίσιο εφαρμογής του Κανονισμού 2006/2004 για την Διοικητική Συνεργασία στην προστασία των Καταναλωτών.

Τα βασικά ευρήματα του Sweep 2017

Στο 50% των περιπτώσεων, η ιστοσελίδα διαφημίζει ένα πακέτο υπηρεσιών ως δωρεάν ή σε έκπτωση ενώ στην πραγματικότητα είναι μόνο μία υπηρεσία που προσφέρεται σε ενιαίο πακέτο. Στο 78,7% των περιπτώσεων δεν παρέχεται σύνδεσμος με την πλατφόρμα για την Ηλεκτρονική Επίλυση Διαφορών. Στο 40,6% των ιστοσελίδων δεν υπάρχει καμία περιγραφή για το σύστημα εξωδικαστικής επίλυσης διαφορών. Το 31,9% των ιστοσελίδων μπορεί να αλλάξει μονομερώς τους όρους της σύμβασης ή των χαρακτηριστικών της υπηρεσίας χωρίς να ενημερώσει τον καταναλωτή και χωρίς να επιτρέψει στον καταναλωτή να ακυρώσει τη σύμβαση. Το 25,1% των ιστοτόπων δεν παρείχε σαφείς ή αληθινές πληροφορίες σχετικά με αποζημίωση του καταναλωτή ή και επιστροφή χρημάτων, όταν η προσφερόμενη υπηρεσία δεν είναι εκείνη που είχε πληρώσει ο καταναλωτής. Το 21,7% δεν παρείχε σαφείς και πλήρεις πληροφορίες σχετικά με την αυτόματη ανανέωση της σύμβασης. Σε περισσότερα από τα 3/4 των ιστοσελίδων διαπιστώθηκαν παρατυπίες και επισημάνθηκαν για περαιτέρω διερεύνηση συνολικά 163 ιστοσελίδες. 

Διάβασε το πλήρες δελτίο τύπου εδώ.

 
Σελίδα 1 από 22