Συγκοινωνίες

Οι χώροι αυτοί είναι τα αεροδρόμια , οι αρχαιολογικοί χώροι, τα στάδια, γήπεδα, τα επιβατηγά πλοία στους πλόες εσωτερικού, οι αμαξοστοιχίες και οι σιδηροδρομικοί σταθμοί, οι κινηματογράφοι και τα θέατρα, τα νοσοκομεία, κλινικές και ευαγή ιδρύματα, σταθμοί υπεραστικών λεωφορείων (ΚΤΕΛ) και σχολές (ανώτατες τεχνικές και λοιπές).

Τα προϊόντα που κατατάσσονται στην κατηγορία των διατιμημένων ή ελεγχόμενου κέρδους αφορούν τα παρακάτω είδη:

  • Εμφιαλωμένα νερά των 500 και 750 ml, ανώτατες τιμές 0,50 και 0,70 ευρώ αντίστοιχα
  • Καφέδες μονοί (ελληνικός γαλλικός νεσκαφέ ζεστός και φραπέ και εσπρέσσο) και τσάι, ανώτατες τιμές 1,50 ευρώ
  • Τοστ και σάντουιτς με ζαμπόν τυρί, ανώτατη τιμή 1,50 ευρώ

*Ειδικά για τα επιβατηγά πλοία οι ανώτατες αυτές τιμές ισχύουν για τις θέσεις Β, Γ και τουριστική και όχι για την Α θέση.

 

Σύμφωνα με το άρθρο 77 της Υπουργικής Απόφασης Α2-2207/07 (ΦΕΚ 815/Β/24.5.2007) είναι νόμιμη η είσπραξη αυτής της προμήθειας από τα ταξιδιωτικά γραφεία, εφόσον η αμοιβή αναγράφεται σε αναρτημένο τιμοκατάλογο σε εμφανές σημείο μέσα στα γραφεία και εφόσον εκδίδουν τη σχετική απόδειξη για την αμοιβή αυτή.

Σημείωση: οι αεροπορικές εταιρίες έχουν πάψει να ενσωματώνουν την προμήθεια των ταξιδιωτικών γραφείων στις τιμές των εισιτηρίων τους.

 

Θαλάσσιες Συγκοινωνίες

Οι κατηγορίες προσώπων και οχημάτων που δικαιούνται έκπτωση καθώς και το ποσό της αντίστοιχης έκπτωσης ρυθμίζονται από την ΚΥΑ 3324.1/15/03 (ΦΕΚ438/Β/11.4.2003).

Σύμφωνα με την παρ. 8 της ΚΥΑ 3324.1/15/03, δεν ισχύουν για μετακινήσεις με ταχύπλοα πλοία κατά τις ημέρες Παρασκευή, Σάββατο και Κυριακή, όταν οι συγκοινωνιακές ανάγκες καλύπτονται εντός της ίδιας ημέρας και από συμβατικό πλοίο.

 

Ο Επιβάτης δικαιούται να μεταφέρει αποσκευές, το βάρος και ο όγκος των οποίων καθορίζεται σε σχετικό όρο στο οπισθόφυλλο του εισιτηρίου, χωρίς την καταβολή ιδιαίτερου ναύλου.

Πληροφορίες για τα Δικαιώματα & τις Υποχρεώσεις Εταιρειών - Επιβατών θα βρείτε στην ιστοσελίδα του ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΕΜΠΟΡΙΚΗΣ ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ.

 

Εφόσον ο επιβάτης παραδώσει τις αποσκευές του στο πλοίο για φύλαξη, σε περίπτωση απώλειας ή βλάβης αυτών, τεκμαίρεται ως υπαίτιος ο Πλοίαρχος και το πλήρωμα του πλοίου και ο επιβάτης δικαιούται την καταβολή αποζημίωσης.

Πληροφορίες για τα Δικαιώματα & τις Υποχρεώσεις Εταιρειών - Επιβατών θα βρείτε στην ιστοσελίδα του ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΕΜΠΟΡΙΚΗΣ ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ.

 

Η καταβολή αποζημίωσης ορίζεται στα άρθρα 139, 140 και 141 του Κώδικα Ιδιωτικού Ναυτικού Δικαίου, το ύψος της οποίας ορίζεται στο ΠΔ 425/95 (ΦΕΚ 245 Α).

Πληροφορίες για τα Δικαιώματα & τις Υποχρεώσεις Εταιρειών - Επιβατών θα βρείτε στην ιστοσελίδα του ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΕΜΠΟΡΙΚΗΣ ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ.

 

Απαραίτητη προϋπόθεση είναι η εκ μέρους του επιβάτη δήλωση του περιεχομένου και της αξίας των αποσκευών που παραδίδει, η οποία πρέπει να γίνει κατά την παράδοση αυτών προς φύλαξη.

Πληροφορίες για τα Δικαιώματα & τις Υποχρεώσεις Εταιρειών - Επιβατών θα βρείτε στην ιστοσελίδα του ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΕΜΠΟΡΙΚΗΣ ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ.

 

Ως ανώτατο όριο αποζημίωσης έχει καθοριστεί το ποσό των € 733,68 ανά μονάδα ή δέμα.

Πληροφορίες για τα Δικαιώματα & τις Υποχρεώσεις Εταιρειών - Επιβατών θα βρείτε στην ιστοσελίδα του ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΕΜΠΟΡΙΚΗΣ ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ.

 

Χερσαίες Συγκοινωνίες

Για ακύρωση κράτησης θέσης

  • Όταν η ακύρωση σε δρομολόγιο υπεραστικής γραμμής γίνει τουλάχιστον 8 ώρες πριν την ώρα αναχώρησης ο επιβάτης δικαιούται επιστροφή στο 70% της τιμής του εισιτηρίου.
  • Όταν η ακύρωση σε δρομολόγιο υπεραστικής γραμμής γίνει εντός 8 ωρών πριν την ώρα αναχώρησης ο επιβάτης δικαιούται επιστροφή στο 50% της τιμής του εισιτηρίου.

Τροποποίηση εισιτηρίου

Η τροποποίηση εισιτηρίου, όσον αφορά την ημερομηνία του ταξιδιού ή τη μεταβίβασή του σε άλλα πρόσωπα χωρίς καμιά επιβάρυνση των προσώπων αυτών, αποτελεί υποχρέωση του υπεραστικού συγκοινωνιακού φορέα.

Επιβάλλεται η επιστροφή των αντιστοίχων χρημάτων στον αρχικό κάτοχο του κανονικού εισιτηρίου στις περιπτώσεις:

  • Μεταβίβασης του εισιτηρίου σε πρόσωπο το οποίο δικαιούται εισιτήριο μειωμένης τιμής.
  • Μεταβίβασης του εισιτηρίου σε πρόσωπο που δικαιούται ελευθέρας διακινήσεως.

Για κάθε περίπτωση τροποποίησης χρειάζεται απλώς η θεώρηση επί του εισιτηρίου από τον αρμόδιο υπάλληλο.

Δικαιώματα καταναλωτών καθώς και αποζημίωσης αυτών

(Δικαίωμα αποζημίωσης)

Κάθε υπεραστικός συγκοινωνιακός φορέας υποχρεούται στην αποζημίωση των καταναλωτών για τις εξής περιπτώσεις:

  • Για απώλεια αποσκευών ποσό ελάχιστης αποζημίωσης 30€.
  • Για απώλεια ασυνόδευτων μικροδεμάτων ποσό ελάχιστης αποζημίωσης 15€.
  • Για μη παραλαβή επιβάτη υπαιτιότητας του υπεραστικού συγκοινωνιακού φορέα από αφετηρία ή προκαθορισμένη στάση το τριπλάσιο της αξίας του εισιτηρίου.

Μπορείτε να διαβάσετε τον πλήρη χάρτη υποχρεώσεων προς τον καταναλωτή των φορέων παροχής συγκοινωνιακού έργου (ΦΕΚ 862/2002).

 

Σύμφωνα με την (Υ.Α. Α-15352/1383/30.4.08 (ΦΕΚ 871/Β/13.5.08)) υφίστανται τα ακόλουθα κόμιστρα και χρεώσεις:

ΤΑΞΙ
 
1,05 ευρώ
πτώση σημαίας
0,36 €/χλμΜονή ταρίφα (ισχύει και για τα αγοραία που επιστρέφουν στον τόπο μίσθωσης)
0,68 €/χλμΔιπλή ταρίφα (ισχύει και για τα αγοραία που δεν επιστρέφουν στον τόπο μίσθωσης)
2,80 €ελάχιστη διαδρομή Αθήνα, Θεσσαλονίκη
3,00 €ελάχιστη διαδρομή για την υπόλοιπη χώρα
0,35 €για κάθε αποσκευή βαρύτερη των 10 κιλών
0,95 €από λιμάνια, σιδηροδρομικούς σταθμούς, ΚΤΕΛ
3,40 €από και προς αεροδρόμιο ΕΛ.ΒΕΝΙΖΕΛΟΣ
2,80 €από και προς αεροδρόμιο ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ
2,30 €από και προς αεροδρόμια άλλων πόλεων
  
ΡΑΔΙΟΤΑΞΙ 
1,70 €για απλή κλήση
2,80 €για προκαθορισμένο ραντεβού

Η διπλή ταρίφα ισχύει από 12 τα μεσάνυχτα έως τις 5.00 το πρωί.

 

Επιπροσθέτως με την υπ' αριθμ. Α οικ.- 37096/3278/28-7-2008 (ΦΕΚ 1511 Β) απόφαση του Υπουργού Μεταφορών και Επικοινωνιών, καθορίζονται ενδεικτικές τιμές σε βασικές διαδρομές του νομού Αττικής.