Εκπτώσεις

Εκτύπωση

Οι εκπτώσεις δίνουν μία ευκαιρία, στους Καταναλωτές να επωφεληθούν, από τις μειωμένες τιμές των προϊόντων, αλλά, συγχρόνως, κρύβουν αρκετές παγίδες. Για να σας βοηθήσουμε να τις αποφύγετε σας επισημαίνουμε μερικά χρήσιμα σημεία:

1.Οι εκπτώσεις αφορούν το σύνολο των προϊόντων του καταστήματος. Κατά τη διενέργεια των εκπτώσεων εκτός από την αναγραφή της παλαιάς και της νέας μειωμένης τιμής των αγαθών και υπηρεσιών που πωλούνται με έκπτωση, επιτρέπεται  η αναγραφή και του ποσοστού έκπτωσης, προαιρετικά, σε εμφανή σημεία του καταστήματος και οπωσδήποτε στα σημεία που πωλούνται τα προσφερόμενα προϊόντα. 

2.Οι προσφορές-προωθητικές ενέργειες πραγματοποιούνται για ορισμένη ποσότητα προϊόντων καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους, εκτός από την περίοδο των εκπτώσεων. Για τις προωθητικές ενέργειες στα είδη μαζικής κατανάλωσης εφαρμόζεται αναλογικά το άρθρο 98 των Κανόνων ΔΙ.ΕΠ.Π.Υ. 

3.Κατά τη διενέργεια των εκπτώσεων-προσφορών και των προωθητικών ενεργειών πρέπει να αναγράφονται υποχρεωτικά η παλιά και η νέα τιμή των προϊόντων και προαιρετικά το ποσοστό της μείωσης σε εμφανή σημεία του καταστήματος και οπωσδήποτε στα σημεία που πωλούνται τα προσφερόμενα προϊόντα. 

4.Οι Καταναλωτές δεν πρέπει να επηρεαζόμαστε από τις διαφημίσεις. Οι ωραιοποιημένες εικόνες των εμπορευμάτων μπορούν να μας εξαπατήσουν.

5.Θα αποβεί πολύ χρήσιμο, πριν τις εκπτώσεις, να επισκεφθούμε την αγορά για να δούμε τις τιμές, πριν την έκπτωση και να επισημάνουμε τα είδη, που ενδιαφερόμαστε να αγοράσουμε. Έτσι, θα έχουμε τη δυνατότητα σύγκρισης των τιμών, πριν και μετά την έκπτωση καθώς και τη βεβαιότητα ότι το ποσό που αναγράφεται, ως τιμή, πριν την έκπτωση, είναι πραγματικό.

6.Πριν ξεκινήσουμε, για ψώνια, πρέπει να προγραμματίσουμε τις αγορές μας, σύμφωνα με τις πραγματικές μας ανάγκες, για να μην πέσουμε θύματα της υπερκατανάλωσης. Όσο φθηνό και αν είναι κάτι, όταν δεν το χρειαζόμαστε, είναι περιττό και δεν έχουμε κανένα όφελος, από την αγορά του.

7.Πριν αγοράσουμε οτιδήποτε, πρέπει να κάνουμε έρευνα αγοράς, να συγκρίνουμε τιμές και ποιότητα προϊόντων, ώστε να επιλέξουμε, σωστά.

8.Τις ενδείξεις ενιαίας έκπτωσης, στις βιτρίνες των καταστημάτων. Τα ποσοστά της έκπτωσης αφορούν καθορισμένες κατηγορίες ομοίων προϊόντων και όχι όλο το εμπόρευμα του καταστήματος. Πολλές φορές, στις βιτρίνες αναγράφονται υψηλά ποσοστά εκπτώσεων και χρησιμοποιούνται σαν "κράχτες". Όταν όμως μπαίνουμε στο κατάστημα, αντιμετωπίζουμε διαφορετικά ποσοστά, συνήθως πολύ μικρότερα.

9.Αν αγοράζουμε προϊόντα, χρησιμοποιώντας δόσεις ή πιστωτική κάρτα, πρέπει να προσέχουμε κάθε λεπτομέρεια, για τους όρους, που διέπουν αυτή τη συναλλαγή.

10.Απαιτούμε απόδειξη πληρωμής, για κάθε αγορά μας. Μη ξεχνάμε ότι η απόδειξη είναι απαραίτητη, αν παρουσιαστεί κάποιο πρόβλημα, στο προϊόν που αγοράσαμε.

11.Πρέπει να ελέγχουμε την ποιότητα και την προέλευση του είδους, που αγοράζουμε.

12. Πρέπει να αποφεύγουμε το συνωστισμό και τις ώρες αιχμής. Ανάμεσα στον πολύ κόσμο, υπάρχουν πιθανότατα και μερικοί που σκοπεύουν να "ελαφρύνουν" το δικό μας πορτοφόλι.

Οι εκπτώσεις και οι  προσφορές ρυθμίζονται  από το  ν.4177/2013(ΦΕΚ Α 173) «Κανόνες ρύθμισης της αγοράς προϊόντων και της παροχής υπηρεσιών και άλλες διατάξεις» και την Υ.Α. 56885/2014 (ΦΕΚ Β 3107) «Κώδικας Δεοντολογίας για την Προστασία του Καταναλωτή κατά τις Προσφορές, τις Εκπτώσεις και τις Προωθητικές Ενέργειες».

Για περισσότερες πληροφορίες, για καταγγελίες κάθε μορφής πλασματικής έκπτωσης ή τυχόν προβλημάτων, μετά τις αγορές σας, απευθυνθείτε στο Υπουργείο Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας,

α) στο τηλεφωνικό κέντρο εξυπηρέτησης των καταναλωτών 1520, ή

β) στη Διεύθυνση Θεσμικών Ρυθμίσεων και Εποπτείας Αγοράς Προιόντων και Υπηρεσιών - ΤΜΗΜΑ ΘΕΣΜΙΚΩΝ ΡΥΘΜΙΣΕΩΝ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ ΚΑΙ ΠΑΡΟΧΗΣ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ - τηλ. 210-3843326.